علت نشت آب مخزن چیست ؟

اگر دلیل نشت آب در مخازن آب پلی اتیلن خود و نحوه رفع آن را نمی دانید, این مقاله برای شما مناسب است. همانطور که از نام آن پیداست مخزن پلی اتیلن از نوعی پلاستیک مقاوم ساخته شده است که در برابر خوردگی و ضربه های نسبتا قوی بسیار مقاوم است. اما گاهی ممکن است این مخازن به دلیل شرایط بد آب و هوایی یا استفاده نادرست بشکنند و منجر به نشت آب شوند. در چنین شرایطی باید بهترین انتخاب را در تعمیر مخازن آب با توجه به شرایط انجام داد. زیرا هزینه تعویض آنها بیشتر از تعمیر آنها می باشد. در ادامه از شرکت رادمان پلاست به بررسی پرسش علت نشت آب مخزن چیست خواهیم پرداخت.

علت نشت آب مخزن چیست | رادمان پلاست

دلایل نشت آب مخزن چیست؟

عوامل مهمی که معمولا باعث نشتی مخزن و ایجاد ترک و آسیب می شوند عبارتند از انسداد دریچه مخزن یا تحت فشار, ضربه شدید, افتادن یا پرتاب مخزن با استفاده از ابزارهایی مانند مته مجاور… و در سرمای شدید زمستان اشاره کرد. در ادامه به برخی از رایج ترین شرایطی که می تواند باعث نشتی در مخازن آب شود, آورده شده است.

1. مخزن آب قدیمی

مخازن آب به گونه ای طراحی شده اند که قوی و مناسب برای ذخیره آب باشند, اما به مرور زمان خراب می شوند.

2.کاهشی شدن دما

دما یکی از عواملی است که باعث نشتی در لوله های کنار مخزن آب شما می شود, بنابراین در صورت یخ زدن آب, خطوط به خصوص اتصالات از هم جدا می شوند. هوای سرد چیزی نیست که بتوانید کنترل کنید, با این حال می توانید قبل از رسیدن زمستان از عایق برای پوشش مخزن خود استفاده کنید.

3. مداوم مخزن را پر کردن

یکی دیگر از دلایل نشتی آب در مخزن پر شدن بیش از حد آن است. مانند هر ظرف دیگری, مخازن آب فقط مجاز به نگهداری مقدار معینی آب هستند. پر شدن مداوم آنها باعث انقباض و انبساط مخازن می شود که منجر به نشتی می شود. این مشکل در مخازن پلی اتیلن بیشتر دیده می شود. اطمینان از پر نشدن بیش از حد می تواند کمک زیادی به جلوگیری از مشکلات کند.

4. فشار آب بالا

مخازن ذخیره آب برای تحمل مقدار معینی از فشار آب طراحی شده اند. نشتی معمولا زمانی اتفاق می افتد که فشار منبع آب خارجی بالاتر از مخزن شما باشد. این مشکل حتی می تواند به کل سیستم مخزن شما آسیب جدی وارد کند. برای حل چنین مشکلاتی, از فشار سنج استفاده کنید تا فشار آب در مخزن را بررسی کنید و فشار را متناسب با آن تنظیم کنید.

علت نشت آب مخزن | رادمان پلاست

5. خروجی و ورودی لوله

اگر به تازگی مخزن خود را خریداری کرده اید و متوجه نشتی شده اید, معمولاً جای نگرانی نیست. ورودی ها و خروجی هایی که به خوبی محکم نشده اند می توانند علت نشت آب مخزن باشند. در مواردی مثل این مورد, اتصالات خروجی و ورودی را دوباره بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که این عامل علت نشتی است. پس از آن می توانید به راحتی پیچ های ورودی و خروجی را با استفاده از آچار محکم کنید.

6. خوردگی دیواره های داخلی

این یکی دیگر از دلایل نشتی آب مخزن است که در مخازنی که عمر طبیعی آنها به پایان می رسد رایج است. هنگام خرید مخازن باید دقت کنید که سطوح داخلی دارای پوشش محافظ برای جلوگیری از خوردگی سریع باشند. این نشان دهنده کیفیت بالای مخزن شما و همچنین افزایش عمر آن و جلوگیری از نشت آب است. بررسی های منظم تعمیر و نگهداری می تواند از این مشکل جلوگیری کند. با این حال, استفاده از پوشش های مقاوم در برابر خوردگی نه تنها مخزن شما را از آسیب نجات می دهد, بلکه می تواند عمر آن را نیز افزایش دهد.

چگونه می توانیم نشت آب مخزن را متوقف کنیم؟

مخازن آب پلاستیکی گزینه خوبی برای بسیاری از صاحبان خانه هستند. این مخازن پلاستیکی بوده و قیمت پایین تری نسبت به سایر مخازن آب دارند. علاوه بر این, نصب و نگهداری آنها آسان است ,به این معنی که برای کسانی که به دنبال مدل های کم صداتر هستند, گزینه بسیار خوبی هستند. با این حال, همه ما می دانیم که هیچ محصول پلاستیکی کامل نیست و ممکن است مشکلاتی برای این مخازن وجود داشته باشد زیرا ممکن است به مرور زمان نشت کنند. نشت ها اغلب به دلیل تعدادی از عوامل مانند عدم انجام تعمیر و نگهداری منظم و تمیز کردن ایجاد می شوند. خوشبختانه, فرآیندهای ساده ای در تنظیم و تعمیر سیستم های پلاستیکی وجود دارد. در زیر چند راه حل برای جلوگیری از علت نشت آب مخزن آورده شده است:

چگونه می توانیم نشت آب مخزن را متوقف کنیم | رادمان پلاست

1. جوش دادن مخزن

بهترین راه برای بازیابی منابع آب جوشاندن آنهاست. در واقع جوش مخازن پلی اتیلن یکی از روش های ترمیم ترک های ایجاد شده بر روی مخازن پلاستیکی است که توسط اپوکسی ها انجام می شود. اپوکسی قطعات پلاستیکی ذوب شده ای است که با هم مخلوط شده و برای ذوب پلاستیک توسط یک واکنش شیمیایی با استفاده از چسب قالب استفاده می شود. این دو ماده شیمیایی در اثر تماس با یکدیگر گرم شده و انعطاف پذیر می شوند. بنابراین می توان از آنها برای جلوگیری از نشتی مخزن آب ناشی از ترک استفاده کرد.

2. استفاده از بتونه یا اپوکسی

یکی از محبوب ترین روش ها برای آب بندی نشتی مخزن آب پلاستیکی استفاده از اپوکسی یا بتونه است. این روش در واقع یک چسب دو قسمتی است که برای کارهایی مانند ترمیم ترک های دیوار استفاده می شود و همچنین به شما کمک می کند تا از نشتی مخزن آب پلاستیکی خود جلوگیری کنید.

3. استفاده از فایبرگلاس

روش دیگری که می تواند به طور موثر از نشتی در مخزن آب جلوگیری کند استفاده از فایبرگلاس است. این گزینه انتخاب خوبی است. زیرا ارزان است و در ضخامت های مختلف قابل خریداری است که این به اندازه مخزن آب شما نیز بستگی دارد. برای این کار کافی است مقداری فایبرگلاس روی محل تمیز شده بمالید تا بهتر نشت نکند!

علت نشت آب مخزن در رادمان پلاست

در این مقاله از شرکت رادمان پلاست به بررسی پرسش علت نشت آب مخزن چیست, پرداختیم. همچنین در این مقاله به بزرگترین عوامل و راه های تعمیر این موارد را بررسی کردیم. شایان ذکر است, شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران این مجموعه ارتباط حاصل کنید. این مجموعه به عرضه انواع مخازن آب در حجم های متعدد اعم از تانکر آب 1000 لیتری و … نیز میپردازد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 Item | تومان
View Cart
به بالای صفحه بردن